یکی از مهم‌ترین مراحل خدمات شبکه که باعث نصب و حفظ سیستم‌های امنیتی و اتوماسیون اداری می‌شود، داکت کشی شبکه است. داکت نوعی کانال از جنس پلاستیک یا PVC است که دارای درب است و برای کابل‌های روکار کاربرد دارد. داکت‌ها بر روی سقف، کف و دیوارها نصب می‌شوند و هدف استفاده آن‌ها، آرایش کابل‌های عبوری است. داکت باعث می‌شود که مسیر کابل کشی منظم گردد و کابل‌ها دچار آسیب نشوند؛ علاوه بر این باعث زیبایی محل عبور کابل نیز می‌گردد. از این وسیله می‌توان برای عبور انواع مختلف سیم و کابل مانند کابل تلفن، برق، شبکه، فیبر نوری و غیره در کارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده کرد.

امروزه داکت‌ها در انواع مختلف و با جنس‌ها و کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نحوه داکت کشی شبکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. داکت را باید بر اساس اصول و بسیار محکم به محل مورد نظر پیچ کنید و از وسایل غیر استاندارد مانند میخ یا چسب استفاده نکنید؛ چرا که می‌توانند کیفیت نهایی را کاهش دهند. نحوه داکت کشی شبکه در گوشه‌ها و زاویه‌ها مسئله بسیار مهمی است و باید مراقب باشید که سیم‌ها در این قسمت از داکت بیرون نزنند. در زمان نصب، ایمنی را رعایت کنید و تا حد ممکن از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.

داکت زمینی یا کف خواب

داکت زمینی همان طور که از نامش پیداست بر روی سطح زمین نصب می شود و از آنجا که حالت محدب دارد داکت نیم گرد نیز خوانده می شود. علت محدب بودن شکل داکت کف خواب این است که روی زمین پاگیر نباشد. داکت زمینی از نظر نحوه نصب به هر دو صورت ساده و چسبدار عرضه می شود و قابلیت نصب روی سطوح مختلف را دارد، غیر قابل اشتعال بوده و قابل پارتیشن بندی است. داکت زمینی یا کف در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید میشود اما معمولا رنگ سفید محبوبیت و کاربرد بیشتری دارد هرچند داکت کف خواب طوسی، داکت زمینی طرح چوب نیز از جمله رنگ هایی هستند که مشتریان درخواست می کنند.


شما می توانید در فضا و محیطی که نیاز دارید سیم و کابل را از روی سطح زمین به محلی دیگر عبور دهید، از داکت کف خواب استفاده کنید. در مورد قیمت داکت زمینی باید گفت که تفاوتی با سایر داکت ها ندارد و قیمت تحت تاثیر کیفیت و سایز داکت است.


Comments

Popular posts from this blog